آسمان‌ های پرستاره ایران کجاست؟

| 27 فروردین، 1399

 در ایران نقاط منحصر به فرد بسیاری وجود دارند که برای تماشای آسمان پرستاره شب بهترین هستند. با ما همراه باشید تا نقاط پرستاره ایران را به شما معرفی کنیم.

از دیرباز تاکنون و پس از گذشت هزاران سال، با وجود کشف اسرار و افسانه‌های فراوان، هنوز تماشای آسمان شب و ستاره‌های درخشان برای مردم مرموز و مسحور‌کننده است. شب‌های پرستاره خواب را از چشمان هرکسی می‌رباید و آدمی را با خود به مرزهای ناشناخته و پرسش‌های بی‌پاسخ می‌برد.

این نقاط معمولا دارای آب و هوای خشک هستند و در کویرها، کوهپایه‌ها یا حومه روستایی و خارج از شهرها یافت می‌شوند.

عکاس: محمدرحیمی

 به دلیل آلودگی‌های جوی و انعکاس نورهای مزاحم، ستاره‌ها و پدیده‌های آسمانی در هر کجای کشور به‌راحتی قابل مشاهده نیستند. بنابراین برای تماشای شکوه آسمان شب باید راهی مناطقی شوید که فاقد هر نوع آلودگی و دارای آسمانی صاف و تاریک باشد.

اما حواس‌تان باشد، حتی نور طبیعی نیز گاه باعث می‌شود قسمتی از ستارگان از دید ما پنهان شوند، مثلا در نور ماه کامل هیچگاه نمی‌توانید ستارگان را به‌درستی ببینید، حتی یک هلال ماه باریک هم می‌تواند پس زمینه آسمان را کمی روشن کند. پس اگر برای دیدن ستاره‌ها خواستید جایی بروید، حواس‌تان به فاز ماه باشد. اگر تمایل دارید که در تمام طول شب آسمان کاملا تاریکی برای دیدن ستارگان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که در آغاز ماه قمری به دیدن ستارگان بروید.

 در ایران نقاط منحصر به فرد بسیاری وجود دارند که برای تماشای آسمان پرستاره شب بهترین هستند. این نقاط معمولا دارای آب و هوای خشک هستند و در کویرها، کوهپایه‌ها یا حومه روستایی و خارج از شهرها یافت می‌شوند. 

 جادوی ستارگان بر پرده نیلگون آسمان کویرهای ایران

می‌گویند هرکس یک بار افسون آسمان کویر شود، دیگر تا پایان عمر از آن رها نخواهد شد. جادوی ستارگان بر پرده نیلگون آسمان کویر چشم‌اندازی فوق‌العاده از زیبایی پدید می‌آورد که هر انسانی را مسحور خود می‌کند. زیبایی نهفته در شب‌های پرستاره کویری سالها است که در لای کتاب‌های نویسندگان و شاعران رسوخ کرده است، اما درک این همه زیبایی تنها در صورتی برایتان حاصل می‌شود که خود از نزدیک آن را مشاهده کنید.

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (3)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

  1. حسام

    | |

    بنظرم ایران بکر ترین مناظر رو داره!

    پاسخ
    1. دارا

      | |

      اما افسوس که قدر نمیدونیم!

      پاسخ
  2. شیرین

    | |

    من عاشق عکاسی از ستارگان شب هستم.

    پاسخ
×