به بهانه سالروز توقف تولید پیکان، رفیق ۴۰ ساله صنعت خودرو

| 29 فروردین، 1399

همان طور که در قسمت قبل توضیح داده شد،آغاز ماجرای پیکان به انگلستان و گروه خودروسازی روتس بازمی‌گردد که شش برند هیلمن، هامبر، سینگر، سانبیم، کومر و تالبوت را در اختیار داشت.روتس بعد از تولید خودرو دو در موتور عقب خود که ایمپ نام داشت و در انگلستان با استقبال خوبی همراه شد،تصمیم به طراحی خودرو دومی با اتاق بزرگتر و چهاردر در سال 1963 گرفت که که بتواند جایگاه خود را همچنان در بازار حفظ کند و از آنجایی که گروه خودروسازی روتس در شرایط خوبی به سر نمیبرد؛ به دنبال طراحی خودرویی بود که برند های متفاوت زیر مجموعه خود نیز بتواند آن را تولید و موفقیت گذشته را تکرار کند.

هیلمن

سرانجام طراحی خودرو هیلمن هانتر که آرو نیز نام گرفت به رهبری پیتر وار آغاز شد و در سال 1964 آرو به طراحی نهایی خود رسید تا هرچه سریعتر تولید شود و کارخانه را از شرایط بد اقتصادی نجات دهد و سرانجام در سال 1966 دو دستگاه روتس آرو در شرکت های زیر مجموعه روتس به نام های هیلمن هانتر و سینگر ووگ با امکانات لوکس تر به تولید رسید و در نمایشگاه لندن همان سال به نمایش گذاشته شد و بعد از نمایشگاه، روتس آرو تحت عنوان چهار برند از شش برند زیر مجموعه روتس ؛ تولید و به فروش رسید.

ورود پیکان به ایران

بر همین اساس، ایران ناسیونال تصمیم گرفت مدل های مختلفی از این خودرو را تولید و عرضه کند که تا سال 1384، پایان تولید پیکان،7 مدل پیکان،طراحی و ساخته شد و همه آنها نیز با استقبال زیادی مواجه شدند،به طوری که نیمی از خواننده ها و بازیگران وقت از پیکان استفاده میکردند و حتی نخست وزیر وقت،امیر عباس هویدا،پیکان را به عنوان خودرو شخصی و کار خود انتخاب کرد و مستندی نیز با عنوان «این پیکان» ساخته شد.

تگ‌ها:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×