مایکروسافت اج، اکنون دومین مرورگر محبوب نزد کاربران است

| 16 فروردین، 1399

طبق گزارشی که از اخیرا از سوی مرکز NetMarketshare منتشر شده، مایکروسافت اج با پشت سر گذاشتن موزیلا فایرفاکس، اکنون دومین مرورگر محبوب در جهان است و رنگ خطر را برای گوگل کروم به صدا درآورده است.

تقریبا سه ماه بعد از عرضه نسخه جدی اج، حال گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرورگر توانسته سهم خود در بازار را به 7.59 درصد برساند. اگر این عدد در مقایسه با سهم 68.5 درصدی گوگل کروم، هرگز به چشم نمی‌آید اما توانسته فایرفاکس را که سهم 7.19 درصدی برای آن عنوان شده، کنار بزند.

مایکروسافت اج همچنین توانسته از اینترنت اکسپلورر و اپل سافاری که هر کدام به ترتیب سهم 5.87 و 3.62 درصدی بازار را در اختیار دارند، پیشی بگیرد. این عملکرد برای مایکروسافت بسیار امیدوارکننده است چراکه نشان می‌دهد کاربران به تدریج در حال دل کندن از دیگر مرورگرها و استفاده از مرورگر اج این شرکت هستند.

طبق اطلاعات حاصل از این گزارش، بسیاری از کاربرانی که به استفاده از اج روی آورده‌اند، از کاربران فایرفاکس بودند که البته در این میان، مهاجرت از کروم نیز دیده می‌شود. با توجه به اینکه اکنون اج مبتنی بر موتور کرومیوم منبع‌باز گوگل است، مزیت‌های بیشتری نسبت به دیگر مرورگرها به آن اضافه شده که می‌تواند بسیاری از کاربران را به خود جذب کند.

مایکروسافت اج تبدیل به مرورگری با طراحی ساده و عملکردی قوی شده و دست کاربر را برای شخصی‌سازی بیشتر متناسب با نیاز خود باز می‌گذارد. البته نقطه ضعف‌هایی نیز در اج مشاهده شده که از جمله آن‌ها می‌تواند به عدم پشتیبانی از قابلیت یکسان‌سازی تاریخچه، افزوده‌ها و دیگر تنظیمات در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد.

با این حال، مایکروسافت اعلام کرده که بزودی این قابلیت به مرورگر  اج اضافه خواهد شد و هم اکنون نیز در حال تست و ارزیابی آن است.

تگ‌ها: ، ،
مطالب مرتبط:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×