مایکروسافت از سرمایه‌گذاری در فناوری تشخیص چهره کناره‌گیری کرد

| 16 فروردین، 1399

در روزهایی که بسیاری از بزرگان عرصه فناوری، پول‌های زیادی را صرف فناوری تشخیص چهره و توسعه آن برای استفاده در دستگاه‌ها و محصولات خود می‌کنند، مایکروسافت رسما خود را از جمع سرمایه‌گذاران این حوزه کنار کشید.

این شرکت اخیرا اعلام کرد که دیگر با استارتاپ اسرائیلی AnyVision که در این زمینه فعالیت دارد، همکاری نخواهد داشت و دلیل این امر نیز سوءاستفاده این استارتاپ از فناوری مذکور، علیه مردم کرانه باختری عنوان شده است؛ اقدامی‌که مایکروسافت آن را نقض حقوق مردم این منطقه و خلاف تعهدات این استارتاپ دانست.

با مشخص شدن ماجرا، مایکروسافت تصمیم گرفت تا نه تنها به سرمایه‌گذاری خود در این استارتاپ پایان دهد، بلکه به طور خود از حضور در فناوری تشخیص چهره پا پس بکشد. در  بیانیه مشترک این دو شرکت آمده است: بعد از بررسی‌های دقیق، مایکروسافت و AnyVision توافق کردند که واگذاری سهام مایکروسافت می‌تواند به نغع دو طرف باشد.

مایکروسافت پیشتر نیز از کنگره آمریکا درخواست کرده بود تا قوانین سفت و سختی را پیرامون استفاده از فناوری تشخیص چهره اعمال کنند. در سال 2018 نیز برد اسمیت، رئیس مایکروسافت عنوان کرده بود: هرچه یک ابزار قوی و بزرگ‌تر شود، میزان خسارتی هم که می‌تواند ببار آورد، بیشتر می‌شود.

وی از دولت‌ها خواست تا قوانینی را برای جلوگیری از سوءاستفاده شرکت‌های صاحب این فناوری وضع کنند تا از حقوق انسان‌ها محافظت شود. حال مایکروسافت اعلام کرد که دیگر تمایلی به سرمایه گذاری در هیچ یک از شرکت‌های فعال در فناوری واقعیت مجازی ندارد.

موضع مایکروسافت در قبال فناوری تشخیص چهره در مقایسه با شرکت‌هایی همچون فیسبوک و آمازون که به طور گسترده در این فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند، جالب توجه است. فیسبوک اخیرا به دلیل نقض قوانین ایالت ایلینوی در استفاده از فناوری تشخیص چهره، حدود 550 میلیون دلار جریمه شد.

تگ‌ها: ،
مطالب مرتبط:
دیدگاه‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

×